Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaspermikel
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bojszowy- Jedlina
|
Wysłany: Pią 17:57, 05 Lis 2010 Temat postu: notatki |
|
ej, wrzućcie ktoś notatki kto był dziś na wykładzie : )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
klimek2010
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bulowice(małopolska)
|
Wysłany: Nie 0:25, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
Na Basie raczej nie ma co liczyć może Sarenka:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspermikel
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bojszowy- Jedlina
|
Wysłany: Nie 17:57, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
ciekawe że nikogo kurwa nie było na ochronie, dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SarAda
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:57, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
hahaa Sarenka tez nie ma !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
klimek2010
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bulowice(małopolska)
|
Wysłany: Pon 11:07, 08 Lis 2010 Temat postu: |
|
a myślałem że Sarenka taka pomocna a tu proszę
Będzie foch:P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czoper
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Czw 15:49, 25 Lis 2010 Temat postu: |
|
Daje link do pliku rar. z notatkami z ochrony z 19.11.2010
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tw53
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Wto 16:15, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
Oto moje notatki ze wszystkich wykładów:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
aquas
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łaziska Górne
|
Wysłany: Śro 20:41, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
Dzieki za te notatki ale troche ciezko sie rozczytac moglby ktos wrzucic ostatnie 2 wyklady?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaspermikel
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bojszowy- Jedlina
|
Wysłany: Śro 21:57, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
hahaha to są HIEROGLIFY ! : D
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kaspermikel dnia Śro 21:57, 05 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
klimek2010
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bulowice(małopolska)
|
Wysłany: Śro 22:12, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
trzeba na Basie liczyć!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fck_meeee
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:22, 06 Sty 2011 Temat postu: |
|
sie cieszcie ze kolega dał . troszke wysiłku i lajtowo sie idzie odczytać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lenka0611
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wyry
|
Wysłany: Czw 16:56, 06 Sty 2011 Temat postu: |
|
7. analizatory do pomiaru cząstek stałych (do badań silników 25) badają cechy fizyczne: masę, rozkład wymiarowy, kształt. W badaniach (…) określamy głównie masę.
a) do określenia masy wykorzystujemy następujące metody:
- metodę grawimetryczna- ważenie z dokładnością do 0,01 mg (temperatura i wilgotność-główne pomiary)
- metoda optyczna- mierzy się osłabienie wiązki światła przechodzącej przez strumień spalin.
- metoda (…) – wykorzystuje się zjawisko absorpcji przez cząstki stałe części energii wiązki światła, której amplituda (…) jest w zakresie fal radiowych.
- metoda częstotliwościowa, która polega na pomiarze częstotliwości drgań własnych (?) elementu pomiarowego, na którym osadzają się cząstki stałe.
-metoda wykorzystująca spadek ciśnienia- mierzony na elemencie filtrującym.
b) metody określania wymiarów cząstek stałych:
-metoda wykorzystująca (…) – wykorzystujemy szereg płytek z otworami o (…) mniejszej średnicy.
- metoda fotochemiczna - wykorzystuje się fotografie wykonane za pomocą mikroskopu elektronowego.
c) metody określania własności chemicznych cząstek stałych:
-analiza spektralna – wykorzystujemy analizę widmową
-spektometria masowa – tego typu metody pozwalają na określenie masy prostych związków chemicznych
-chromatografia
8.dymomierz
Pomiar zadymienia spalin umożliwia nam określenie zawartości sody w spalinach. Jest stosunkowo prosty do wykonania.
-metoda optyczna- pomiar polega na określeniu stopnia pochłaniania światła przepuszczanego przez spaliny.
-metoda filtracyjna- spaliny przepuszczane są przez filtr (np. bibuła).
------------------------------------------
TO TYLE ILE UDAŁO MI SIĘ ODCZYTAĆ. SĄ TO NOTATKI DO TEMATU"HAŁAS". TERAZ BIORĘ SIĘ ZA RESZTE ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adaś
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Czw 17:54, 06 Sty 2011 Temat postu: |
|
Średnia Emisja transportowa- Nazywana czesto emisja jednostkową
jest wartością średnią w stosunku emisji do mow uzytecznej silnika
nateżenie emisji pochodna emisji wzgledem czasu
emisja drogowa pochodna emisji wzgledem drogi przebytej przez pojazd
steżenenie objetosciowe lub masowe- mowi nam o zawartosc
i substancji emitowanej w spalinach
Skutki motoryzacji dla Srodowiska
a)szkodliwe
posrednie
-oddzialywanie infrastruktury tranfportu
-oddzialywanie procesow projektowania wytrzwanie zuzycia zwiekszani
a pojazdow infrastruktury i bazy obslugowej transpotu
-czynniki socjologiczne i cywilizacyjne
b)Korzystne
-czynniki socjologiczne i cywilyzacyjne
-techniczne srodki realizacji dzialan na rzecz poprawy stanu srodowiska
Organizacja Transportu
-optymalizacja zadan dzialan
-wykorzystanie ładownosci
-brak przelotow pustych w trans. powietrznym
Projektowanie i wytwarzanie srodkow transportu
-zmiejszenie masy i oporow ruchu
-poprawne przetwarzanie i odzysku energi
-zastosowanie silnikow hybrydowych
Drogi
-ulepsanie profilu drogi
-poprawa stanu drogi
-skrocenie drogi trans.
ZWIAZKI TOKSYCZNE
Tlenki Azotu
-Zaliczanie do najbardziej niebezpiecznych zwiazkow
-powstaja w wyniku spalania w zbyt wysokich temp.
-Biora udział w tworzenie smogu
Objawy
-Osłabienie,zawroty głowy, zdretwienie dolnych konczyn
NO2
-w malych ilosciach podraznienie drog oddechowych i oczu
- w malych ilosciach obrzek płuc,osłabienie tetna,dzialanie narkotyczne
Stężenie NO2 w powiet.-działanie toksyczne
0,12-podrażneinie błon śluzowych gardla
0,19-kaszel
0,19:0,29-niebezpieczne dla organizmu
0,38-1,33-śmierć
CO2-tlenek węgla
-bezwonny gaz
-pierwszy gaz spalinowy
-łatwo laczy sie z hemoglobina
-Mala ilosc bole czola i skroni zawroty glowy
-Duze ilosci wymioty apetie osłabienie drgawki
Czynnikami sprzyjajacymi powstawianiu Co w silnikach spalinowych :
-Zbyt bogata mieszanka w silniku zi
-recykulacja spalin
-niski poziom turbulencji
Medializn powstawania toksycznych zwiazkow spalin
-po pierwsze prze oklad wydechowy
-układ zasilania
W silniku zi emitowane sa glowne Co,HC,NO2
Tlenki Azotu
-Stosunek Paliwo-Powietrze
-obecnosc palnych frakcji gazowych z niespalonych poprzednik obiegow mieszanych
Weglowodory
Pochodza z procesu z niecalkowitego i preocesow spalania
Przyczyny niecalkowitego spalania
-brak tlenu -lokalny,-globalny
-wypadanie zaplonu
pierwsze 6 stron ^_^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lenka0611
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wyry
|
Wysłany: Czw 17:59, 06 Sty 2011 Temat postu: |
|
Temat: Hałas
HAŁAS-jest to każdy nieprzyjemny i niepożądany dźwięk. Długotrwałe przebywanie w hałasie powoduje:
- zmęczenie
-krótkotrwałe ubytki słuchu
Poziomy hałasu dB (A) Szkodliwość
Do 25-35 obojętny
Od 25-35 do 55-65 Znośny
Od 55-65 do 75-85 Dokuczliwy
Powyżej 75-85 szkodliwy
Infradźwięki- częstotliwość 0,1-20 Hz
Ultradźwięki- częstotliwość 16000-20000 Hz
Infradźwięki mogą powodować:
-bóle głowy
-mdłości
-zamazywanie czystości widzenia
-zaburzenia zmysłu równowagi
-ogólne zmęczenie
Ultradźwięki mogą powodować:
-niedo…(?) układu krążenia
-uszkodzenia wewnętrznych narządów
-miejscowe uszkodzenia tkanek
Przy jednakowym poziomie dźwięku hałas będzie tym bardziej szkodliwy im w wyższym paśmie częstotliwości będzie występował.
Źródła drgań i hałasu w pracującym pojeździe oraz ich cechy:
-spalanie w silniku, które wywołuje największą ilość drgań i hałasu
*proces spalania
*częstotliwość drgań własnych elementu silnika
-praca układów napędu i układu rozrządu
*łańcuch lub pas z kołami zębatymi/pasowymi
*zawory
*łożysko
*współpraca kół jezdnych z nawierzchnią
-hałasy aerodynamiczne (hydrodynamiczny) (?)
*opływ nadwozia przez powietrze
*opływ powietrza przez nadwozie
*wentylator
*opływ powietrza przez komorę silnikową
*nawiew powietrza do kabiny
-agregaty montowane w pojazdach
Inne czynniki wpływające na hałas silnika:
-układ zasilania silnika
- materiał z jakiego wykonany jest silnik
-sztywność konstrukcji silnika
-liczba tłoków
-prędkość obrotowa silnika
-rocznik konstrukcji silnika
Hałas układu wylotowego:
-hałas przewodów wylotowych
-hałas wylotu spalin
a)sposoby niwelowania hałasu przewodów wylotowych
-osłonięcie przewodów wylotowych materiałem dźwięko…(?)
-zastosowanie przewodów wylotowych z (…)
-minimalizacja drgań przewodów wylotowych poprzez elastyczne ich dopasowanie do kadłuba silnika
-zapewnienie możliwie jednakowej długości przewodów wylotowych wszystkich cylindrów
-zapewnienie całkowitej szczelności układu
b) sposoby niwelowania hałasu wylotu spalin:
-zmniejszenie energii gazów wylotowych, które wydostają się do atmosfery
-układ katalityczny w pojeździe
Grupy tłumików:
-absorbcyjne
-reakcyjne(interferencyjne)
-refleksyjne
-dyspersyjne
Tłumiki absorbcyjne - pochłaniają energię (…) i zmieniają ją na ciepło. Cechują się małą skutecznością ze względu na (…) materiału absorpcyjnego przez spaliny.
RYS.
Tłumiki reakcyjne – tłumienie hałasu polega na interferencji (rozkładaniu) fal akustycznych i ich osłabianiu w przypadku przeciwnych faz
-tłumiki ekspansyjne z szeroką komorą rozprężną
-tłumiki rezonansowe z bocznikową (?) komorą rezonansową
RYS.1
RYS.2
Tłumiki refleksyjne – zmniejszenie energii akustycznej następuje w wyniku wielu odbić fali akustycznej w miejscach zmiany przekroju
RYS
Tłumiki dyspersyjne – redukcja hałasu odbywa się na skutek rozproszenia pulsującego strumienia spalin podczas przepływu przez odcinki perforowanych przewodów. Tłumiki te mają największą skuteczność tłumienia hałasu w szerokim zakresie częstotliwości.
RYS.1
RYS.2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|